Меню
Меню

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: ВАЖНОСТТА НА СЪНЯ

В Седмицата на менталното здраве не е изненада, че връзката между съня и психичното здраве е честа тема на разговор. Ако страдаме от ментални проблеми, в повечето случаи това се отразява негативно на съня ни или обратното.

От състояния като тревожност и депресия, до пряко свързани проблеми като инсомнията, връзката ни със съня е от жизненоважно значение за цялостното ни здравословно състояние.

В подкрепа на Фондацията за ментално здраве, TEMPUR разглежда въпроса как нашето психично здраве може да повлияе на съня ни, колко важен е той и как да подобрим хигиената на съня си…

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: КАКВО Е ТОВА?

Седмицата за осведомеността относно менталното здраве помага за започването и продължаването на дискусиите около психичното здраве.  Тази година тя се провежда между 14-20 май и цели да повдигне темата за стреса.

Макар стресът да не е проблем на менталното здраве, той може да задълбочи вече съществуващи състояния като тревожност и депресия. И все пак, ако се научим да се борим с него, това често може да доведе до успех!

СЪН И МЕНТАЛНО ЗДРАВЕ

Сънят е ключов фактор за цялостното ни здравословно състояние и благосъстояние, тъй като позволява на мозъка ни да обработва събитията от деня и на телата ни да се възстановят.

Не е тайна, че сънят и психическото здраве са пряко свързани!

Лошото качество на съня може да бъде последствие от редица неща, включително общ дискомфорт в леглото (светлина, шум, топлина). Но понякога, това е в резултат на мислите ни:

  • Тревожността често се свързва с притеснения и стрес, които могат да ни държат будни доста след обичайното ни време за заспиване или да затруднят съня ни през нощта.
  • Депресията има връзка с инсомнията, а за много хора заспиването, сънят или прекалено ранното събуждане са трудно постижими. Понякога депресията може да бъде свързана с прекалено много сън, вследствие на който обаче умората не намалява.
  • Пост-травматичният стрес също може да прекъсва съня ни, често под формата на кошмари и нощни ужаси. Това може да превърне този естествен процес в нещо плашещо, което ни кара да се тревожим за това какво ще се случи докато спим.

Повечето ментални проблеми предизвикват липса на сън. Освен това, тя ни прави по-податливи на негативни мисли. Това се превръща в порочен кръг, в който липсата на сън е причина и следствие на психичното здраве.

ПОДОБРЯВАНЕ НА ХИГИЕНАТА НА СЪНЯ

Макар психичните проблеми често да изискват лечение или терапия, може да направите някои малки промени в режима си за сън, за да заспивате по-лесно:

  • Ниска температура – по-хладният въздух в спалнята води до спадане на телесната температура и предизвиква съня.
  • Светлина – нивото на осветеност в стаята трябва да е ниско. Инвестирайте в затъмняващи щори или в маската за сън на TEMPUR, за да намалите смущенията от слънчевата светлина.
  • Редуциране на шума – носенето на тапи за уши или използването на източник на бял шум ще ви помогне да намалите нивото на външните звуци.
  • Комфорт – притежанието на удобен матрак и правилното количество възглавници е ключ към това колко добре спите. Линията матраци на TEMPUR използва специален материал, който се оформя по извивките на тялото ви, като това помага за облекчаване на напрежението и за спокойния сън през нощта.
  • Избягвайте алкохол, кофеин и никотин – стремете се да сте изпили последната си чаша кафе шест часа преди да си легнете, както и се опитайте да се въздържате от тютюнопушене във времето, когато се отправяте към леглото. Макар да изглежда, че алкохолът ви помага да заспите, няколко часа по-късно той действа като стимулант и ни кара да се будим през нощта. Ако го консумирате, постарайте се да приемете последното си питие около три часа преди сън.
  • Редовни упражнения – упражненията в правилното време от деня (през деня или привечер) два или три пъти в седмицата ще подобрят цялостното ви здраве, както и ще ви помогнат да заспивате лесно.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ

Седмица на менталното здраве | Happy Dreams

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: ВАЖНОСТТА НА СЪНЯ В Седмицата на менталното здраве не е изненада, че връзката между съня и психичното здраве е честа тема на разговор. Ако страдаме от ментални п СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: ВАЖНОСТТА НА СЪНЯ В Седмицата на менталното здраве не е изненада, че връзката между съня и психичното здраве е честа тема на разговор. Ако страдаме от ментални п 2018-05-15T07:32:00-04:00 СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: ВАЖНОСТТА НА СЪНЯ

В Седмицата на менталното здраве не е изненада, че връзката между съня и психичното здраве е честа тема на разговор. Ако страдаме от ментални проблеми, в повечето случаи това се отразява негативно на съня ни или обратното.

От състояния като тревожност и депресия, до пряко свързани проблеми като инсомнията, връзката ни със съня е от жизненоважно значение за цялостното ни здравословно състояние.

В подкрепа на Фондацията за ментално здраве, TEMPUR разглежда въпроса как нашето психично здраве може да повлияе на съня ни, колко важен е той и как да подобрим хигиената на съня си…

СЕДМИЦА НА МЕНТАЛНОТО ЗДРАВЕ: КАКВО Е ТОВА?

Седмицата за осведомеността относно менталното здраве помага за започването и продължаването на дискусиите около психичното здраве.  Тази година тя се провежда между 14-20 май и цели да повдигне темата за стреса.

Макар стресът да не е проблем на менталното здраве, той може да задълбочи вече съществуващи състояния като тревожност и депресия. И все пак, ако се научим да се борим с него, това често може да доведе до успех!

СЪН И МЕНТАЛНО ЗДРАВЕ

Сънят е ключов фактор за цялостното ни здравословно състояние и благосъстояние, тъй като позволява на мозъка ни да обработва събитията от деня и на телата ни да се възстановят.

Не е тайна, че сънят и психическото здраве са пряко свързани!

Лошото качество на съня може да бъде последствие от редица неща, включително общ дискомфорт в леглото (светлина, шум, топлина). Но понякога, това е в резултат на мислите ни:

  • Тревожността често се свързва с притеснения и стрес, които могат да ни държат будни доста след обичайното ни време за заспиване или да затруднят съня ни през нощта.
  • Депресията има връзка с инсомнията, а за много хора заспиването, сънят или прекалено ранното събуждане са трудно постижими. Понякога депресията може да бъде свързана с прекалено много сън, вследствие на който обаче умората не намалява.
  • Пост-травматичният стрес също може да прекъсва съня ни, често под формата на кошмари и нощни ужаси. Това може да превърне този естествен процес в нещо плашещо, което ни кара да се тревожим за това какво ще се случи докато спим.

Повечето ментални проблеми предизвикват липса на сън. Освен това, тя ни прави по-податливи на негативни мисли. Това се превръща в порочен кръг, в който липсата на сън е причина и следствие на психичното здраве.

ПОДОБРЯВАНЕ НА ХИГИЕНАТА НА СЪНЯ

Макар психичните проблеми често да изискват лечение или терапия, може да направите някои малки промени в режима си за сън, за да заспивате по-лесно:

  • Ниска температура – по-хладният въздух в спалнята води до спадане на телесната температура и предизвиква съня.
  • Светлина – нивото на осветеност в стаята трябва да е ниско. Инвестирайте в затъмняващи щори или в маската за сън на TEMPUR, за да намалите смущенията от слънчевата светлина.
  • Редуциране на шума – носенето на тапи за уши или използването на източник на бял шум ще ви помогне да намалите нивото на външните звуци.
  • Комфорт – притежанието на удобен матрак и правилното количество възглавници е ключ към това колко добре спите. Линията матраци на TEMPUR използва специален материал, който се оформя по извивките на тялото ви, като това помага за облекчаване на напрежението и за спокойния сън през нощта.
  • Избягвайте алкохол, кофеин и никотин – стремете се да сте изпили последната си чаша кафе шест часа преди да си легнете, както и се опитайте да се въздържате от тютюнопушене във времето, когато се отправяте към леглото. Макар да изглежда, че алкохолът ви помага да заспите, няколко часа по-късно той действа като стимулант и ни кара да се будим през нощта. Ако го консумирате, постарайте се да приемете последното си питие около три часа преди сън.
  • Редовни упражнения – упражненията в правилното време от деня (през деня или привечер) два или три пъти в седмицата ще подобрят цялостното ви здраве, както и ще ви помогнат да заспивате лесно.

Instagram

happydreamsmattress
Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки