Меню
Меню

ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА И СЪНЯ

ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА И СЪНЯ

СЪН И ЗДРАВЕ: СВЪРЗАНА ЛИ Е ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА НИ СЪС СЪНЯ?

Непрекъснато ни се напомня, че трябва да спим по 8 часа на денонощие, независимо дали в името на красотата или за да подобрим концентрацията и настроението си.  И все пак, дали има връзка между здравето ни в по-късен етап от живота ни и недостатъчното или прекомерното количество сън?

ПОЛЗИ ОТ СЪНЯ

Всички знаем, че получаването на достатъчно количество сън всяка нощ е важно, но какви всъщност са ползите от това?Най-очевидните плюсове са подобрена концентрация и бдителност. Това има директен ефект върху всекидневните ни занимания, сред които работни ангажименти, училище и взаимоотношения. Докато спите, протича процес, наречен консолидиране, който гарантира, че спомените и придобитите през деня умения се подсилват нощем. Разбира се, има и когнитивни ползи – кожата и очите ви ще бъдат по-сияйни. Ще забележите и подобрение на настроението ви и ще имате много повече енергия. И все пак, какво е здравословното количество сън? Учените препоръчват между 7 и 9 часа на нощ като достатъчни за възрастен индивид. 

КАК СЕ ОТРАЗЯВА ЛИПСАТА НА СЪН ВЪРХУ ЗДРАВЕТО?

Наспивайте се добре и ще се чувствате по-бодри, концентрирани и общуването с други хора ще ви се струва по-лесно. Липсата на достатъчно сън обаче може да окаже негативен ефект върху здравето ви. Изследвания са показали, че сънят и здравето са пряко свързани, като е установено, че хората, които не си доспиват, са склонни да консумират повече калории, което увеличава риска от напълняване. Онези, които спят достатъчно, по-рядко страдат от сърдечни заболявания, инсулти и други здравословни проблеми.

Сънят е свързан и с менталното здраве, като при хората, които имат разстройства на съня, нивата на депресия са по-високи, отколкото при хората, които получават достатъчно сън. Често срещан въпрос във връзка с липсата на сън е дали това може да има летален край. Смята се, че продължителните периоди на будуване са изключително вредни за здравето ви, и вероятно могат да доведат до смърт, макар това да не е доказано научно за хора.

ВРЪЗКАТА МЕЖДУ СЪНЯ И ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТ

Смята се, че сънят и продължителността на живота са неразривно свързани, въпреки че все още не е решено дали е причина или ефект. Както всички знаем, сънят е ключов фактор за физическото и психическото здраве. Проучванията показват, че хората, които са доживели до над 100-годишна възраст, са се радвали на добър сън. Особено важен фактор, за който се вярва, че допринася за дълголетието, е наличието на редовен, последователен модел на сън.

За да си гарантирате, че имате максимално добри навици за сън, изборът на матрак е важно решение, особено когато сънят е нещо, което очакваме най-много в края на тежък ден.

Опитайте се да намалите времето, което прекарвате на телефона или пред компютъра си преди да се отправите към леглото, както и се уверете, че спалнята ви е достатъчно тъмна и с идеална температура, за да се наспите качествено.

Източници:
https://www.verywellhealth.com/sleep-duration-and-longevity-2224291

https://www.healthline.com/nutrition/10-reasons-why-good-sleep-is-important

https://www.health.com/health/gallery/0,,20459221,00.html#improve-memory-0

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2009/05/can_you_die_from_lack_of_sleep.html?via=gdpr-consent

https://www.nhs.uk/news/lifestyle-and-exercise/lifespan-linked-to-sleep/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4067693/

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА И СЪНЯ

ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА И СЪНЯ

Непрекъснато ни се напомня, че трябва да спим по 8 часа на денонощие, независимо дали Непрекъснато ни се напомня, че трябва да спим по 8 часа на денонощие, независимо дали 2019-03-28T05:23:00-04:00 ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА И СЪНЯ

СЪН И ЗДРАВЕ: СВЪРЗАНА ЛИ Е ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТА НИ СЪС СЪНЯ?

Непрекъснато ни се напомня, че трябва да спим по 8 часа на денонощие, независимо дали в името на красотата или за да подобрим концентрацията и настроението си.  И все пак, дали има връзка между здравето ни в по-късен етап от живота ни и недостатъчното или прекомерното количество сън?

ПОЛЗИ ОТ СЪНЯ

Всички знаем, че получаването на достатъчно количество сън всяка нощ е важно, но какви всъщност са ползите от това?Най-очевидните плюсове са подобрена концентрация и бдителност. Това има директен ефект върху всекидневните ни занимания, сред които работни ангажименти, училище и взаимоотношения. Докато спите, протича процес, наречен консолидиране, който гарантира, че спомените и придобитите през деня умения се подсилват нощем. Разбира се, има и когнитивни ползи – кожата и очите ви ще бъдат по-сияйни. Ще забележите и подобрение на настроението ви и ще имате много повече енергия. И все пак, какво е здравословното количество сън? Учените препоръчват между 7 и 9 часа на нощ като достатъчни за възрастен индивид. 

КАК СЕ ОТРАЗЯВА ЛИПСАТА НА СЪН ВЪРХУ ЗДРАВЕТО?

Наспивайте се добре и ще се чувствате по-бодри, концентрирани и общуването с други хора ще ви се струва по-лесно. Липсата на достатъчно сън обаче може да окаже негативен ефект върху здравето ви. Изследвания са показали, че сънят и здравето са пряко свързани, като е установено, че хората, които не си доспиват, са склонни да консумират повече калории, което увеличава риска от напълняване. Онези, които спят достатъчно, по-рядко страдат от сърдечни заболявания, инсулти и други здравословни проблеми.

Сънят е свързан и с менталното здраве, като при хората, които имат разстройства на съня, нивата на депресия са по-високи, отколкото при хората, които получават достатъчно сън. Често срещан въпрос във връзка с липсата на сън е дали това може да има летален край. Смята се, че продължителните периоди на будуване са изключително вредни за здравето ви, и вероятно могат да доведат до смърт, макар това да не е доказано научно за хора.

ВРЪЗКАТА МЕЖДУ СЪНЯ И ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТТА НА ЖИВОТ

Смята се, че сънят и продължителността на живота са неразривно свързани, въпреки че все още не е решено дали е причина или ефект. Както всички знаем, сънят е ключов фактор за физическото и психическото здраве. Проучванията показват, че хората, които са доживели до над 100-годишна възраст, са се радвали на добър сън. Особено важен фактор, за който се вярва, че допринася за дълголетието, е наличието на редовен, последователен модел на сън.

За да си гарантирате, че имате максимално добри навици за сън, изборът на матрак е важно решение, особено когато сънят е нещо, което очакваме най-много в края на тежък ден.

Опитайте се да намалите времето, което прекарвате на телефона или пред компютъра си преди да се отправите към леглото, както и се уверете, че спалнята ви е достатъчно тъмна и с идеална температура, за да се наспите качествено.

Източници:
https://www.verywellhealth.com/sleep-duration-and-longevity-2224291

https://www.healthline.com/nutrition/10-reasons-why-good-sleep-is-important

https://www.health.com/health/gallery/0,,20459221,00.html#improve-memory-0

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2009/05/can_you_die_from_lack_of_sleep.html?via=gdpr-consent

https://www.nhs.uk/news/lifestyle-and-exercise/lifespan-linked-to-sleep/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4067693/

Instagram

happydreamsmattress
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки