Меню
Меню

Приказките и съня

Приказките и съня

Всички знаем, че четенето на приказка е отдавна познат метод да се отпуснем и да се пренесем в Страната на сънищата, но знаете ли от колко време се използва и защо е толкова ефективен?

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ РАЗКАЗВАЧ

Разказването е умение, на което се учим от ранна детска възраст и от много отдавна е основна част от обществото и културата ни. Приказките са съществували много преди да се научим да пишем и да предаваме информацията чрез книги и букви. Хората се събирали около разказвача в техния клан, за да слушат легендарни истории за власт, любов и приключения. Същите тези истории били предавани от поколение на поколение, а гостите ги отнасяли у дома си, като ги разкрасявали и допълвали, за да създадат нови вариации.

Днес имаме знанието да записваме информацията, но традицията да се разказват приказки е все още жива в някои области на нашата култура, например, когато родителите четат увлекателни истории, за да приспят децата си. Освен че са чудесно средство малчуганите да заспят по-бързо, приказките за сън имат и други ползи.

Много деца се забавляват с телевизионни програми или видеоигри, за разлика от преди, когато бяха насърчавани да четат, а това буди опасения у някои хора, че четенето е отмираща традиция в семейството. Въпреки това четенето на приказки още от ранна детска възраст подобрява речниковия запас и езиковите умения в училище и вдъхва любов към четенето, която продължава цял живот. Няма подходяща възраст, на която да започнете да четете на детето си – можете да го направите от самото му раждане.

Четенето на приказки преди сън заздравява връзката между родителя и детето и е нещо, за което и двамата ще копнеят в края на уморителния ден. Децата го свързват с успокоителния звук от гласа на родителя и с усещането за сигурност, обич и безопасност. А с мъничко късмет, хубавата приказка бързо ще унесе мъниците в сън. Освен всичко останало, приказките са чудесен начин да изградите добри навици за сън у детето. Ако то ги свързва със заспиване, вероятността да се успокоява лесно и да се отправя към леглото без излишни драми е много по-голяма.

СЪВЕТИ ЗА СЪН

Ако не можете да заспите нощем или имате дете, което има подобни проблеми, ето няколко от нашите най-добри съвети:

Първият е да въведете правило, което забранява използването на електронните устройства преди сън, за да можете да си починете добре през нощта. Екраните, които излъчват синя светлина, ще ви държат будни до късно, без значение дали става въпрос за дете или възрастен, а това създава нездравословни навици за сън. Вместо да гледате телевизия или да играете видеоигри, опитайте се да почетете книга. Любимите ви приказки за сън може би ще ви унесат много бързо.

Превърнете спалнята си в царство на спокойствието. Свежи чаршафи, възглавници и мек матрак ще ви помогнат да се отпуснете и да се потопите в съня за нула време.

След това се опитайте да се настроите за почивка и да приведете тялото и ума си в настроение за сън. Избягвайте кофеина – т.е. кафето, чая и колата. Взимането на душ ще ви помогне да релаксирате, а за допълнителен успокояващ ефект може да запалите няколко свещи в спалнята си.

И накрая – ключов момент е да си изградите добри навици за сън. Заспивайте и се събуждайте по едно и също време всеки ден, защото това е чудесен начин да се чувствате изпълнени с енергия. За децата, чиито училищни занятия започват сутрин, също е добре да се придържат към този режим, включително в почивните дни.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Приказките и съня

Приказките и съня

Всички знаем, че четенето на приказка е отдавна познат метод да се отпуснем и да се пренесем в Страната на сънищата, но знаете ли от колко време се използв Всички знаем, че четенето на приказка е отдавна познат метод да се отпуснем и да се пренесем в Страната на сънищата, но знаете ли от колко време се използв 2019-05-08T03:14:00-04:00 Приказките и съня

Всички знаем, че четенето на приказка е отдавна познат метод да се отпуснем и да се пренесем в Страната на сънищата, но знаете ли от колко време се използва и защо е толкова ефективен?

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ РАЗКАЗВАЧ

Разказването е умение, на което се учим от ранна детска възраст и от много отдавна е основна част от обществото и културата ни. Приказките са съществували много преди да се научим да пишем и да предаваме информацията чрез книги и букви. Хората се събирали около разказвача в техния клан, за да слушат легендарни истории за власт, любов и приключения. Същите тези истории били предавани от поколение на поколение, а гостите ги отнасяли у дома си, като ги разкрасявали и допълвали, за да създадат нови вариации.

Днес имаме знанието да записваме информацията, но традицията да се разказват приказки е все още жива в някои области на нашата култура, например, когато родителите четат увлекателни истории, за да приспят децата си. Освен че са чудесно средство малчуганите да заспят по-бързо, приказките за сън имат и други ползи.

Много деца се забавляват с телевизионни програми или видеоигри, за разлика от преди, когато бяха насърчавани да четат, а това буди опасения у някои хора, че четенето е отмираща традиция в семейството. Въпреки това четенето на приказки още от ранна детска възраст подобрява речниковия запас и езиковите умения в училище и вдъхва любов към четенето, която продължава цял живот. Няма подходяща възраст, на която да започнете да четете на детето си – можете да го направите от самото му раждане.

Четенето на приказки преди сън заздравява връзката между родителя и детето и е нещо, за което и двамата ще копнеят в края на уморителния ден. Децата го свързват с успокоителния звук от гласа на родителя и с усещането за сигурност, обич и безопасност. А с мъничко късмет, хубавата приказка бързо ще унесе мъниците в сън. Освен всичко останало, приказките са чудесен начин да изградите добри навици за сън у детето. Ако то ги свързва със заспиване, вероятността да се успокоява лесно и да се отправя към леглото без излишни драми е много по-голяма.

СЪВЕТИ ЗА СЪН

Ако не можете да заспите нощем или имате дете, което има подобни проблеми, ето няколко от нашите най-добри съвети:

Първият е да въведете правило, което забранява използването на електронните устройства преди сън, за да можете да си починете добре през нощта. Екраните, които излъчват синя светлина, ще ви държат будни до късно, без значение дали става въпрос за дете или възрастен, а това създава нездравословни навици за сън. Вместо да гледате телевизия или да играете видеоигри, опитайте се да почетете книга. Любимите ви приказки за сън може би ще ви унесат много бързо.

Превърнете спалнята си в царство на спокойствието. Свежи чаршафи, възглавници и мек матрак ще ви помогнат да се отпуснете и да се потопите в съня за нула време.

След това се опитайте да се настроите за почивка и да приведете тялото и ума си в настроение за сън. Избягвайте кофеина – т.е. кафето, чая и колата. Взимането на душ ще ви помогне да релаксирате, а за допълнителен успокояващ ефект може да запалите няколко свещи в спалнята си.

И накрая – ключов момент е да си изградите добри навици за сън. Заспивайте и се събуждайте по едно и също време всеки ден, защото това е чудесен начин да се чувствате изпълнени с енергия. За децата, чиито училищни занятия започват сутрин, също е добре да се придържат към този режим, включително в почивните дни.

, , , , , , , ,

Instagram

happydreamsmattress
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки