Меню
Меню

Kой спи по-добре: мъжете или жените?

Kой спи по-добре: мъжете или жените?

Обичайно въпросите за съня се въртят около възрастта: От колко сън се нуждаят възрастните? Достатъчни ли са 5 часа сън? От колко повече сън имат нужда децата? Но дали продължителността и качеството на съня зависят и от това какъв пол сте?

Кой ли печели битката на половете, когато става въпрос за добрата почивка през нощта? TEMPUR® разследва…

ОТ КОЛКО СЪН СЕ НУЖДАЯ?

Според основните правила за здравословен сън, за да функционира правилно, възрастният индивид се нуждае от между седем и девет часа почивка на нощ. Децата и тийнейджърите трябва да спят повече от възрастните, обикновено между 8 и 10 часа.

Режимът и качеството имат ключова роля; ако получавате „правилното“ количество сън за вашата възраст, но само в няколко нощи от седмицата, все още има вероятност да изпитвате негативните ефекти от недоспиването. Също, ако спите достатъчно, но сънят ви е накъсан или прекъснат, това може да има последствия върху здравето ви.

СЪН С ПАРТНЬОР ДО СЕБЕ СИ

Ако спите в едно легло с партньора си, може би ви е познат сценарият как единият заспива веднага, докато другият лежи буден, неспособен да се унесе в сън. Обикновено това може да се дължи на фактори като хъркащ партньор, но понякога проблемите със съня може да имат общо с това дали сте мъж или жена.

Всъщност проучванията сочат, че дамите имат по-голям проблем със заспиването и продължителния сън, отколкото господата. Освен това повече жени съобщават за смущения на съня като инсомния, например. Възможно е това да се дължи на различията в женските хормони като прогестерон и естроген, които карат дамите да стоят будни по-дълго. Някои проучвания дори предполагат, че те спят по-леко от мъжете, защото им се налага многократно да се будят през нощта, за да проверяват и обгрижват децата.

По същия начин, жените са склонни да се справят с мислите и чувствата по различен начин от мъжете, което може да доведе до това да лежат будни по-дълго, за да се опитат да премислят и осмислят преживяванията си, докато мъжете са по-склонни да заспят в мига, в който положат глава на възглавницата. Всекидневно дамите изпълняват много повече задачи, което означава, че използват мозъка си повече през целия ден и в резултат се чувстват по-уморени.

Изследователите са установили, че жените имат нужда от 20 минути повече сън от мъжете, за да са щастливи и здрави.

КАК ДА СПИТЕ В ХАРМОНИЯ

Ако се борите с качеството на съня си, или ако имате партньор, който го прави, може би е време да вземете нещата в свои ръце.

Добро начало е да инвестирате във висококачествен матрак. Ако матракът ви е неудобен, има вероятност да ви създава проблеми, когато става въпрос за сън. Уверете се, че сте избрали матрак, който ви предлага необходимото количество комфорт и опора на тялото ви, за да ви гарантира приятен сън през нощта.

Следващата стъпка е да спазвате добър режим за сън. Опитвайте се да си лягате по едно и също време всяка вечер и да намалите употребата на телефони, лаптопи и телевизия, за да успокоите ума си преди заспиване. И още, събуждането по едно и също време всеки ден ще ви помогне да се придържате към този режим и ще гарантира на тялото ви настройка, че ще се чувствате уморени или будни по едно и също време всеки ден.

Ако се борите да заспите, това може да се дължи на чувството за стрес. Понякога се налага толкова много да мислим, че нашият мозък работи извънредно, особено точно преди да си легнем. Опитайте се да се отпуснете с леки упражнения като йога, медитация, чаша чай, четене на книга или слушане на релаксираща музика.

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Kой спи по-добре: мъжете или жените?

Kой спи по-добре: мъжете или жените?

Обичайно въпросите за съня се въртят около възрастта: От колко сън се нуждаят възрастните? Достатъчни ли са 5 часа сън? От колко повече сън имат нужда деца Обичайно въпросите за съня се въртят около възрастта: От колко сън се нуждаят възрастните? Достатъчни ли са 5 часа сън? От колко повече сън имат нужда деца 2019-07-31T09:57:00+03:00 Kой спи по-добре: мъжете или жените?

<p><span style="font-size: 12pt;">Обичайно въпросите за съня се въртят около възрастта: От колко сън се нуждаят възрастните? Достатъчни ли са 5 часа сън? От колко повече сън имат нужда децата? Но дали продължителността и качеството на съня зависят и от това какъв пол сте?</span><br /><br /><span style="font-size: 12pt;">Кой ли печели битката на половете, когато става въпрос за добрата почивка през нощта? TEMPUR&reg; разследва&hellip;</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">ОТ КОЛКО СЪН СЕ НУЖДАЯ?</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Според основните правила за здравословен сън, за да функционира правилно, възрастният индивид се нуждае от между седем и девет часа почивка на нощ. Децата и тийнейджърите трябва да спят повече от възрастните, обикновено между 8 и 10 часа.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Режимът и качеството имат ключова роля; ако получавате &bdquo;правилното&ldquo; количество сън за вашата възраст, но само в няколко нощи от седмицата, все още има вероятност да изпитвате негативните ефекти от недоспиването. Също, ако спите достатъчно, но сънят ви е накъсан или прекъснат, това може да има последствия върху здравето ви.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">СЪН С ПАРТНЬОР ДО СЕБЕ СИ</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Ако спите в едно легло с партньора си, може би ви е познат сценарият как единият заспива веднага, докато другият лежи буден, неспособен да се унесе в сън. Обикновено това може да се дължи на фактори като <a href="https://happydreams.bg/article/problemi-sus-sunia-kakvo-prichiniava-hurkaneto-i-kak-da-se-spravim-s-nego">хъркащ партньор</a>, но понякога проблемите със съня може да имат общо с това дали сте мъж или жена.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Всъщност проучванията сочат, че дамите имат по-голям проблем със заспиването и продължителния сън, отколкото господата. Освен това повече жени съобщават за смущения на съня като инсомния, например. Възможно е това да се дължи на различията в женските хормони като прогестерон и естроген, които карат дамите да стоят будни по-дълго. Някои проучвания дори предполагат, че те спят по-леко от мъжете, защото им се налага многократно да се будят през нощта, за да проверяват и обгрижват децата.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">По същия начин, жените са склонни да се справят с мислите и чувствата по различен начин от мъжете, което може да доведе до това да лежат будни по-дълго, за да се опитат да премислят и осмислят преживяванията си, докато мъжете са по-склонни да заспят в мига, в който положат глава на <span style="color: #333399;"><a href="https://happydreams.bg/category/vzglavnitsi-1">възглавницата</a></span>. Всекидневно дамите изпълняват много повече задачи, което означава, че използват мозъка си повече през целия ден и в резултат се чувстват по-уморени.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Изследователите са установили, че жените имат нужда от 20 минути повече сън от мъжете, за да са щастливи и здрави.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">КАК ДА СПИТЕ В ХАРМОНИЯ</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Ако се борите с качеството на съня си, или ако имате партньор, който го прави, може би е време да вземете нещата в свои ръце.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Добро начало е да инвестирате във висококачествен <span style="color: #333399;"><a href="https://happydreams.bg/category/matratsi">матрак</a></span>. Ако матракът ви е неудобен, има вероятност да ви създава проблеми, когато става въпрос за сън. Уверете се, че сте <span style="color: #333399;"><a href="https://happydreams.bg/page/suveti-pri-pokupka-na-matrak">избрали матрак</a></span>, който ви предлага необходимото количество комфорт и опора на тялото ви, за да ви гарантира приятен сън през нощта.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Следващата стъпка е да спазвате добър режим за сън. Опитвайте се да си лягате по едно и също време всяка вечер и да намалите употребата на телефони, лаптопи и телевизия, за да успокоите ума си преди заспиване. И още, събуждането по едно и също време всеки ден ще ви помогне да се придържате към този режим и ще гарантира на тялото ви настройка, че ще се чувствате уморени или будни по едно и също време всеки ден.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">Ако се борите да заспите, това може да се дължи на чувството за стрес. Понякога се налага толкова много да мислим, че нашият мозък работи извънредно, особено точно преди да си легнем. Опитайте се да се отпуснете с леки упражнения като йога, медитация, чаша чай, четене на книга или слушане на релаксираща музика.</span></p> <p><span style="font-size: 12pt;">&nbsp;</span></p>

, , ,
Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки