Меню
Меню

КАК СЕ ПРОМЕНЯ СЪНЯ С ВЪЗРАСТТА?

КАК СЕ ПРОМЕНЯ СЪНЯ С ВЪЗРАСТТА?


Като се има предвид, че обичайно хората спят през приблизително една трета от живота си, можем да заключим, че сънят заема голяма част от времето ни.  И все пак, макар неизменно да се нуждаем от сън през целия си живот, връзката на всеки човек със съня се променя с напредването на възрастта. В продължение на целия човешки живот се наблюдават значителни промени в необходимото количество сън и трудностите, с които се сблъскваме в опит да се приспособим към тях. Докато генетиката и средата означават, че тези изменения варират значително при отделните индивиди, има някои общи тенденции във всяка възрастова група.

В следващите редове TEMPUR® изследва как се променят моделите на съня с напредването на възрастта и предоставя съвети как да си починете добре през нощта на всеки етап от живота си.

Защо новородените и малките деца имат нужда от толкова много сън?

Новородените (бебета на възраст под 3 месеца) и децата между 4 и 11 месеца прекарват в сън по-голяма част от деня в сравнение с всички останали възрастови групи. В общия случай пеленачетата спят между 14 и 17 часа на денонощие, а децата между 4 и 11 месеца - средно между 12 и 15 часа дневно. Това привидно огромно количество сън е необходимо, тъй като новородените и кърмачетата имат нужда от огромни количества енергия всеки ден, за да растат. Моделът за сън на бебетата под една година е много непостоянен, като в повечето случаи почивката им е разпокъсана на отделни периоди през деня и нощта.

Времетраене на съня при децата

През детството необходимото количество сън намалява. Докато достигнат 4 години, децата вече се нуждаят средно от 10 до 13 часа сън на ден. Моделът им за сън също става по-постоянен. На този етап вече често започват да спят през цялата нощ, допълвайки с няколко кратки почивки през деня.

Времето за сън се редуцира по-бавно във възрастта между 6 и 13 години. Тогава децата имат нужда приблизително от между 9 и 11 часа сън на денонощие. Навиците също се утвърждават все повече, като необходимостта от следобедна дрямка често отпада.

Нуждите на тийнейджърите

Юношите се нуждаят от малко по-малко сън, отколкото малките деца. Препоръчителното количество за тях е между 8 и 10 часа на денонощие.

Безспорно пубертетът и хормоните влияят на всички аспекти на човешкия живот, в това число и на съня. Вътрешният ритъм на тийнейджъра се променя заради хормоналните изменения, като често създава затруднения при заспиването в по-ранен час. В комбинация с необходимостта за събуждане рано сутрин заради училището, този променен модел на сън означава, че недоспиването е често срещан проблем при младежите.

Време за сън при възрастните

С навършването на 18 години количеството сън, от което се нуждаем, се стабилизира на препоръчителните 7 до 9 часа на нощ. Навиците за сън също се възвръщат към нормалното, затова възрастните заспиват относително по-рано от тийнейджърите. Въпреки това, през целия дълъг период на зрялост хората са по-склонни да изпитват затруднения със съня. Причините за това могат да бъдат много, като генетиката и начинът на живот играят основа роля. От напрежение в работата до хъркане – зрелите хора се изправят пред проблеми, които могат да се отразят както на способността им за заспиване, така и върху качеството на съня.

Нуждаят ли се по-възрастните хора от по-малко сън?

По-възрастните индивиди се нуждаят от сравнително по-малко сън, като за хора над 65 години препоръчителното количество е между 7 и 8 часа на нощ. За съжаление голяма част от по-възрастните не спят достатъчно заради затруднения, сред които:

  • Инсомния
  • Сънна апнея (спиране на дишането за кратко по време на сън)
  • Хъркане
  • Странични ефекти от приемани лекарства, които предизвикват затруднения със съня
  • Чести събуждания за посещение на банята

Вследствие на тези проблеми много възрастни хора се чувстват уморени, а в някои случаи могат да доведат и до психическо объркване. Освен това, възрастните хора обикновено преживяват по-рязко прехода от сън към събуждане. Това означава, че те често не се чувстват добре отпочинали, дори след като са спали през цялата нощ.

Как да спим добре през нощта?

Обърнете внимание на вашата среда за сън и по-специално на качеството на вашия матрак


и възглавница

Те трябва да предлагат комфорт и опора, помагайки ви да постигнете пълноценна и възстановителна почивка.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

КАК СЕ ПРОМЕНЯ СЪНЯ С ВЪЗРАСТТА?

КАК СЕ ПРОМЕНЯ СЪНЯ С ВЪЗРАСТТА?

Като се има предвид, че обичайно хората спят през приблизително една трета от живота си, можем да заключим, че сънят заема голяма част от времето ни.  И вс Като се има предвид, че обичайно хората спят през приблизително една трета от живота си, можем да заключим, че сънят заема голяма част от времето ни.  И вс 2020-02-18T10:56:00+02:00 КАК СЕ ПРОМЕНЯ СЪНЯ С ВЪЗРАСТТА?

<p><br />Като се има предвид, че обичайно хората спят през приблизително една трета от живота си, можем да заключим, че сънят заема голяма част от времето ни. &nbsp;И все пак, макар неизменно да се нуждаем от сън през целия си живот, връзката на всеки човек със съня се променя с напредването на възрастта. В продължение на целия човешки живот се наблюдават значителни промени в необходимото количество сън и трудностите, с които се сблъскваме в опит да се приспособим към тях. Докато генетиката и средата означават, че тези изменения варират значително при отделните индивиди, има някои общи тенденции във всяка възрастова група.</p> <p>В следващите редове<a href="https://happydreams.bg/vendor/tempur"><strong> TEMPUR&reg;</strong></a> изследва как се променят моделите на съня с напредването на възрастта и предоставя съвети как да си починете добре през нощта на всеки етап от живота си.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Защо новородените и малките деца имат нужда от толкова много сън?</span></p> <p>Новородените (бебета на възраст под 3 месеца) и децата между 4 и 11 месеца прекарват в сън по-голяма част от деня в сравнение с всички останали възрастови групи. В общия случай пеленачетата спят между 14 и 17 часа на денонощие, а децата между 4 и 11 месеца - средно между 12 и 15 часа дневно. Това привидно огромно количество сън е необходимо, тъй като новородените и кърмачетата имат нужда от огромни количества енергия всеки ден, за да растат. Моделът за сън на бебетата под една година е много непостоянен, като в повечето случаи почивката им е разпокъсана на отделни периоди през деня и нощта.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Времетраене на съня при децата</span></p> <p>През детството необходимото количество сън намалява. Докато достигнат 4 години, децата вече се нуждаят средно от 10 до 13 часа сън на ден. Моделът им за сън също става по-постоянен. На този етап вече често започват да спят през цялата нощ, допълвайки с няколко кратки почивки през деня.</p> <p>Времето за сън се редуцира по-бавно във възрастта между 6 и 13 години. Тогава децата имат нужда приблизително от между 9 и 11 часа сън на денонощие. Навиците също се утвърждават все повече, като необходимостта от следобедна дрямка често отпада.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Нуждите на тийнейджърите</span></p> <p>Юношите се нуждаят от малко по-малко сън, отколкото малките деца. Препоръчителното количество за тях е между 8 и 10 часа на денонощие.</p> <p>Безспорно пубертетът и хормоните влияят на всички аспекти на човешкия живот, в това число и на съня. Вътрешният ритъм на тийнейджъра се променя заради хормоналните изменения, като често създава затруднения при заспиването в по-ранен час. В комбинация с необходимостта за събуждане рано сутрин заради училището, този променен модел на сън означава, че недоспиването е често срещан проблем при младежите.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Време за сън при възрастните</span></p> <p>С навършването на 18 години количеството сън, от което се нуждаем, се стабилизира на препоръчителните 7 до 9 часа на нощ. Навиците за сън също се възвръщат към нормалното, затова възрастните заспиват относително по-рано от тийнейджърите. Въпреки това, през целия дълъг период на зрялост хората са по-склонни да изпитват затруднения със съня. Причините за това могат да бъдат много, като генетиката и начинът на живот играят основа роля. От напрежение в работата до хъркане &ndash; зрелите хора се изправят пред проблеми, които могат да се отразят както на способността им за заспиване, така и върху качеството на съня.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Нуждаят ли се по-възрастните хора от по-малко сън?</span></p> <p>По-възрастните индивиди се нуждаят от сравнително по-малко сън, като за хора над 65 години препоръчителното количество е между 7 и 8 часа на нощ. За съжаление голяма част от по-възрастните не спят достатъчно заради затруднения, сред които:</p> <ul> <li>Инсомния</li> <li>Сънна апнея (спиране на дишането за кратко по време на сън)</li> <li>Хъркане</li> <li>Странични ефекти от приемани лекарства, които предизвикват затруднения със съня</li> <li>Чести събуждания за посещение на банята</li> </ul> <p>Вследствие на тези проблеми много възрастни хора се чувстват уморени, а в някои случаи могат да доведат и до психическо объркване. Освен това, възрастните хора обикновено преживяват по-рязко прехода от сън към събуждане. Това означава, че те често не се чувстват добре отпочинали, дори след като са спали през цялата нощ.</p> <p><span style="font-size: 14pt;">Как да спим добре през нощта?<br /></span><br />Обърнете внимание на вашата среда за сън и по-специално на качеството на вашия <a href="https://happydreams.bg/page/categoria-matraci"><strong>матрак</strong></a></p> <p><a href="https://happydreams.bg/page/categoria-matraci"><img class="aligncenter" src="https://cdncloudcart.com/7471/files/image/bonel-1.jpg" alt="" /></a><br />и <a href="https://happydreams.bg/category/vzglavnitsi-1"><strong>възглавница<br /><br /></strong><img class="aligncenter" src="https://cdncloudcart.com/7471/files/image/facebook-promo-1.jpg" alt="" width="743" height="490" /></a></p> <p>Те трябва да предлагат комфорт и опора, помагайки ви да постигнете пълноценна и възстановителна почивка.</p>

Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки