Меню
Меню

Как да спиш добре, ако си бременна?

Как да спиш добре, ако си бременна?

Когато си бременна, на тялото ти му отнема известно време, за да се приспособи към настъпилите промени. Това от своя страна може да размести режима ти за сън драстично.Всяко тримесечие може да поднесе различни предизвикателства, с които трябва да се справиш – от липса на енергия до често разбуждане.

Съвети за сън през първото тримесечие

Бременността изисква много енергия и в процеса на адаптиране на тялото ти, може да причини други странични ефекти. Такива могат да бъдат – гадене, подуване на гърдите, спазми и зачестено уриниране, тъй като нарастващата матка притиска пикочния мехур. Също така е напълно нормално да се чувстваш изморена и сякаш нямаш почти никаква енергия. Това се дължи на нарастващите нива на прогестерон в тялото ти. Прогестеронът е хормон, необходим за поддържане на бременността и неговата задача е да подготви тялото за зачеване и да помогне за регулирането на бременността. Имайки предвид всичко това, е важно да адаптираш рутинната си дейност, като правиш прости неща. Например - намаляване на течностите след вечеря, което, пък, ще намали нуждата да посетиш тоалетната през нощта (въпреки че винаги трябва да си сигурна, че не си дехидратирана)  Също така – взимай си кратки дрямки (не повече от час) по-рано през деня, което ще ти помогне да поддържаш енергийните нива.

Съвети за сън през второто тримесечие

През второто тримесечие обикновено се забелязват по-видимите промени. Те са най-често физически, като например киселини в стомаха.

Киселините могат да повлияят на съня ти, тъй като когато си бременна, нарастващата матка притиска стомаха. Поради тази причини, докато лежиш в леглото има голяма вероятност те да се „запътят“ нагоре към хранопровода.Има няколко неща, които можеш да направиш, за да се пребориш с това: Вместо да се храниш обилно три пъти на ден, хапвай често и по малко. Съшо така дъвчи бавно.

  • Не лягай поне три часа след като си хапнала, остави храната да се смели колкото се може повече.
  • Избягвай консумацията на храни, които знаеш, че могат да предизвикат киселини – мазни храни, кофеин и газирани напитки.
  • Опитай да спиш в поза, която е малко по-повдигната. Това ще намали вероятността киселините в стомаха ти да се „спуснат“ към хранопровода.
  • Спи с дрехи, които са по-отпуснати около стомаха и талията.

Съвети за сън през последното тримесечие

Основен аспект, който може да повлияе на съня ти, когато си в края на бременността, е порасналото ти коремче.Много често, намирането на удобна поза в този период от бременността, се оказа трудно. Въпреки че да лежиш по гръб изглежда като най-разумната идея, пробвай да го замениш с това на една страна. Може да ти бъде по-удобно, тъй като тежестта на стомаха ти има по-голяма упора.

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Как да спиш добре, ако си бременна?

Как да спиш добре, ако си бременна | Happy Dreams

Когато си бременна, на тялото ти му отнема известно време, за да се приспособи към настъпилите промени. Това от своя страна може да размести режима ти за сън драс Когато си бременна, на тялото ти му отнема известно време, за да се приспособи към настъпилите промени. Това от своя страна може да размести режима ти за сън драс 2018-03-29T11:04:00-04:00 Как да спиш добре, ако си бременна?

Когато си бременна, на тялото ти му отнема известно време, за да се приспособи към настъпилите промени. Това от своя страна може да размести режима ти за сън драстично.Всяко тримесечие може да поднесе различни предизвикателства, с които трябва да се справиш – от липса на енергия до често разбуждане.

Съвети за сън през първото тримесечие

Бременността изисква много енергия и в процеса на адаптиране на тялото ти, може да причини други странични ефекти. Такива могат да бъдат – гадене, подуване на гърдите, спазми и зачестено уриниране, тъй като нарастващата матка притиска пикочния мехур. Също така е напълно нормално да се чувстваш изморена и сякаш нямаш почти никаква енергия. Това се дължи на нарастващите нива на прогестерон в тялото ти. Прогестеронът е хормон, необходим за поддържане на бременността и неговата задача е да подготви тялото за зачеване и да помогне за регулирането на бременността. Имайки предвид всичко това, е важно да адаптираш рутинната си дейност, като правиш прости неща. Например - намаляване на течностите след вечеря, което, пък, ще намали нуждата да посетиш тоалетната през нощта (въпреки че винаги трябва да си сигурна, че не си дехидратирана)  Също така – взимай си кратки дрямки (не повече от час) по-рано през деня, което ще ти помогне да поддържаш енергийните нива.

Съвети за сън през второто тримесечие

През второто тримесечие обикновено се забелязват по-видимите промени. Те са най-често физически, като например киселини в стомаха.

Киселините могат да повлияят на съня ти, тъй като когато си бременна, нарастващата матка притиска стомаха. Поради тази причини, докато лежиш в леглото има голяма вероятност те да се „запътят“ нагоре към хранопровода.Има няколко неща, които можеш да направиш, за да се пребориш с това: Вместо да се храниш обилно три пъти на ден, хапвай често и по малко. Съшо така дъвчи бавно.

  • Не лягай поне три часа след като си хапнала, остави храната да се смели колкото се може повече.
  • Избягвай консумацията на храни, които знаеш, че могат да предизвикат киселини – мазни храни, кофеин и газирани напитки.
  • Опитай да спиш в поза, която е малко по-повдигната. Това ще намали вероятността киселините в стомаха ти да се „спуснат“ към хранопровода.
  • Спи с дрехи, които са по-отпуснати около стомаха и талията.

Съвети за сън през последното тримесечие

Основен аспект, който може да повлияе на съня ти, когато си в края на бременността, е порасналото ти коремче.Много често, намирането на удобна поза в този период от бременността, се оказа трудно. Въпреки че да лежиш по гръб изглежда като най-разумната идея, пробвай да го замениш с това на една страна. Може да ти бъде по-удобно, тъй като тежестта на стомаха ти има по-голяма упора.

 

Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки