Меню
Меню

Как да спим по-добре?

Как да спим по-добре?

Тъй като вярваме, че сънят е нещо, на което всеки трябва да се наслаждава, решихме да се обърнем към д-р Никола Л. Баркли от SNCi в Оксфорд, за няколко съвета. Ето какво научихме от д-р Баркли...

Що е сън и как работи?

Най-общо казано цикълът на съня се състои от 2 фази -  бързо движение на очите  или РЕМ фаза и не-РЕМ фаза. Втората е много важна за възстановяване на енергийните нива, възстановяването на тялото и изхвърляне на токсините от мозъка. Сънят с продължителност между 6-8 часа е оптимален. В редки случаи, ако спим по-малко или повече, можем да си навлечем здравословни проблеми – както физически (диабет или сърдечно заболяване), така и ментални. За щастие, тялото ни се саморегулира, чрез отделянето на мелатонин, който ни „приспива“.

Хигиена на съня или как да заспим по-лесно

 Съществуват някои екстремни фактори като спазване на диета или излагане на светлина, които могат да попречат на производството на мелатонин. Консумирането на повече череши, орехи или сирене спомага за производството на мелатонин, което помага за възвръщане на нормалните цикли на съня. От друга страна – светлината подтиска произвеждането на мелатонин и може да се превърне във виновника за безсънните ни нощи. Ето защо използването на електронни устройства малко пред сън е силно непрепоръчително.

Когато искате да се наспите качествено, трябва да обърнете внимание и на средата. Уверете се, че температурата в спалнята ви е опитимална (20-22 оС) и използвате подходящите за вас матрак и възглавница, които поддържат гръбначния ви стълб. Те са и най-верните ви съюзници в поддържането на правилен режим за сън. Ако спазвате хигиена на съня и все още имате проблеми с него, е препоръчително да се консултирате с лекар, който ще ви даде индивидуален съвет базиран на вашата ситуация.

В най-тежките случаи, лекарят може да ви предпише медикаменти или да назначи различен вид терапии, които да повлияят благоприятно на съня ви.

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Как да спим по-добре?

Как да спим по-добре | Happy Dreams

Тъй като вярваме, че сънят е нещо, на което всеки трябва да се наслаждава, решихме да се обърнем към д-р Никола Л. Баркли от SNCi в Тъй като вярваме, че сънят е нещо, на което всеки трябва да се наслаждава, решихме да се обърнем към д-р Никола Л. Баркли от SNCi в 2018-03-27T11:05:00-04:00 Как да спим по-добре?

Тъй като вярваме, че сънят е нещо, на което всеки трябва да се наслаждава, решихме да се обърнем към д-р Никола Л. Баркли от SNCi в Оксфорд, за няколко съвета. Ето какво научихме от д-р Баркли...

Що е сън и как работи?

Най-общо казано цикълът на съня се състои от 2 фази -  бързо движение на очите  или РЕМ фаза и не-РЕМ фаза. Втората е много важна за възстановяване на енергийните нива, възстановяването на тялото и изхвърляне на токсините от мозъка. Сънят с продължителност между 6-8 часа е оптимален. В редки случаи, ако спим по-малко или повече, можем да си навлечем здравословни проблеми – както физически (диабет или сърдечно заболяване), така и ментални. За щастие, тялото ни се саморегулира, чрез отделянето на мелатонин, който ни „приспива“.

Хигиена на съня или как да заспим по-лесно

 Съществуват някои екстремни фактори като спазване на диета или излагане на светлина, които могат да попречат на производството на мелатонин. Консумирането на повече череши, орехи или сирене спомага за производството на мелатонин, което помага за възвръщане на нормалните цикли на съня. От друга страна – светлината подтиска произвеждането на мелатонин и може да се превърне във виновника за безсънните ни нощи. Ето защо използването на електронни устройства малко пред сън е силно непрепоръчително.

Когато искате да се наспите качествено, трябва да обърнете внимание и на средата. Уверете се, че температурата в спалнята ви е опитимална (20-22 оС) и използвате подходящите за вас матрак и възглавница, които поддържат гръбначния ви стълб. Те са и най-верните ви съюзници в поддържането на правилен режим за сън. Ако спазвате хигиена на съня и все още имате проблеми с него, е препоръчително да се консултирате с лекар, който ще ви даде индивидуален съвет базиран на вашата ситуация.

В най-тежките случаи, лекарят може да ви предпише медикаменти или да назначи различен вид терапии, които да повлияят благоприятно на съня ви.

 

Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки