Меню
Меню

КАК ДА СПИМ ДОБРЕ, КОГАТО СПОРТУВАМЕ

КАК ДА СПИМ ДОБРЕ, КОГАТО СПОРТУВАМЕ

Да бъдеш спортист означава да поставиш тялото си под огромно напрежение и умора, както психическа, така и физическа. Загубата на дори един час сън може значително да повлияе на спортните постижения, затова е важно да направите всичко възможно да спите добре.

Почивката и възстановяването са критични за успеха на всеки спортист и доказано подобряват резултатите, времето за реакция и настроението, като същевременно дават възможност на важните мускули да си отпочинат.

По време на сън се освобождава хормон на растежа, който отговаря за възстановяването на мускулатурата, изграждането на костите и изгарянето на мазнини. Атлетите, които не спят достатъчно, няма да могат да произведат необходимото количество от този ключов хормон, в резултат на което няма да бъдат толкова бдителни и може би рискуват да получат травма.

Експертите препоръчват възрастните да спят между седем до девет часа на нощ - но се предполага, че спортистите може да се нуждаят от малко повече от това. Също, ако атлетите увеличат продължителността на съня си преди състезание или спортно събитие, това със сигурност дава положителни резултати!

Планирайте тренировките си

Всички върхови спортисти следват стриктен тренировъчен режим, като често прекарват часове в залата или на пистата.  Въпреки това е необходимо да си позволите почивка между тренировките, тъй като растежът на мускулите настъпва, когато тялото е в покой. Ако насилите организма и мускулите си да продължат да работят, докато все още протича процес на възстановяване, може да получите мускулни скъсвания и наранявания. Затова е много важно спортистите да планират тренировките си с прекъсвания от един или два дни за почивка на всеки две до три сесии.

Съвети за почивка и възстановяване

Атлетите трябва да поставят съня над всичко останало в приоритетите си, както и да си осигурят достатъчно време за отдих, особено ако им предстои състезание. Добрият матрак е ключа към това! Най-добрите матраци за спортисти ще гарантират качествен сън, което на свой ред означава по-ефективно възстановяване на мускулатурата. Важно е и да се поддържа по-ниска температура в спалнята, тъй като при атлетите метаболизмът работи на по-високи обороти. Това означава, че са по-склонни да се потят през нощта и прохладният въздух в помещението ще сведе до минимум този процес, с което ще осигури комфортен сън. За по-бързото заспиване ще помогне и изключването на мобилния телефон или други електронни устройства, чаша билков чай, взимането на продължителна вана или четенето на книга. За спортистите се препоръчва да направят и леки разтягания или йога, за да отпуснат мускулите си.  

Източници:

https://www.verywellfit.com/tips-to-help-athletes-sleep-better-3996771

https://www.verywellfit.com/do-athletes-need-extra-sleep-3120087

https://www.theactivetimes.com/why-rest-days-are-just-important-working-out

 

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

КАК ДА СПИМ ДОБРЕ, КОГАТО СПОРТУВАМЕ

КАК ДА СПИМ ДОБРЕ, КОГАТО СПОРТУВАМЕ

Да бъдеш спортист означава да поставиш тялото си под огромно напрежение и умора, както психическа, така и физическа. Загубата на дори един час сън може зна Да бъдеш спортист означава да поставиш тялото си под огромно напрежение и умора, както психическа, така и физическа. Загубата на дори един час сън може зна 2019-03-20T12:03:00-04:00 КАК ДА СПИМ ДОБРЕ, КОГАТО СПОРТУВАМЕ

Да бъдеш спортист означава да поставиш тялото си под огромно напрежение и умора, както психическа, така и физическа. Загубата на дори един час сън може значително да повлияе на спортните постижения, затова е важно да направите всичко възможно да спите добре.

Почивката и възстановяването са критични за успеха на всеки спортист и доказано подобряват резултатите, времето за реакция и настроението, като същевременно дават възможност на важните мускули да си отпочинат.

По време на сън се освобождава хормон на растежа, който отговаря за възстановяването на мускулатурата, изграждането на костите и изгарянето на мазнини. Атлетите, които не спят достатъчно, няма да могат да произведат необходимото количество от този ключов хормон, в резултат на което няма да бъдат толкова бдителни и може би рискуват да получат травма.

Експертите препоръчват възрастните да спят между седем до девет часа на нощ - но се предполага, че спортистите може да се нуждаят от малко повече от това. Също, ако атлетите увеличат продължителността на съня си преди състезание или спортно събитие, това със сигурност дава положителни резултати!

Планирайте тренировките си

Всички върхови спортисти следват стриктен тренировъчен режим, като често прекарват часове в залата или на пистата.  Въпреки това е необходимо да си позволите почивка между тренировките, тъй като растежът на мускулите настъпва, когато тялото е в покой. Ако насилите организма и мускулите си да продължат да работят, докато все още протича процес на възстановяване, може да получите мускулни скъсвания и наранявания. Затова е много важно спортистите да планират тренировките си с прекъсвания от един или два дни за почивка на всеки две до три сесии.

Съвети за почивка и възстановяване

Атлетите трябва да поставят съня над всичко останало в приоритетите си, както и да си осигурят достатъчно време за отдих, особено ако им предстои състезание. Добрият матрак е ключа към това! Най-добрите матраци за спортисти ще гарантират качествен сън, което на свой ред означава по-ефективно възстановяване на мускулатурата. Важно е и да се поддържа по-ниска температура в спалнята, тъй като при атлетите метаболизмът работи на по-високи обороти. Това означава, че са по-склонни да се потят през нощта и прохладният въздух в помещението ще сведе до минимум този процес, с което ще осигури комфортен сън. За по-бързото заспиване ще помогне и изключването на мобилния телефон или други електронни устройства, чаша билков чай, взимането на продължителна вана или четенето на книга. За спортистите се препоръчва да направят и леки разтягания или йога, за да отпуснат мускулите си.  

Източници:

https://www.verywellfit.com/tips-to-help-athletes-sleep-better-3996771

https://www.verywellfit.com/do-athletes-need-extra-sleep-3120087

https://www.theactivetimes.com/why-rest-days-are-just-important-working-out

 

Instagram

happydreamsmattress
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки