Меню
Меню

Как да спим, ако страдаме от мигрена?

Как да спим, ако страдаме от мигрена?

В световен мащаб мигрените са третото по ред най-често срещано заболяване. Известни са с това, че предизвикват безпокойство, възпрепятстват ни в извършването на обичайните ни дейности през деня и ни държат будни до късно през нощта. Мигрените не само причиняват силна, пулсираща болка, но са свързани и с други симптоми, включително чувствителност към светлина, промени в зрението и гадене. Ако не спим добре нощем, мигренозното състояние може да се влоши и да ни изтощи, докато се борим с болката. TEMPUR дава отговори за това какво представлява мигрената, защо се появява и как можем да спим по-добре, докато се справим с този дискомфорт…

КАКВО Е МИГРЕНА?
Мигрената често е определяна като главоболие, което причинява сензорни смущения. Макар тези състояния да се появяват основно от едната страна на главата, симптомите могат да варират при различните хора. Ето и някои от най-често проявяващите се признаци на мигрена:

  • Силно / непоносимо главоболие
  • Чувствителност към светлина, звук и миризми
  • Промени в зрението
  • Гадене
  • Повръщане
  • Летаргия
  • Скованост, замаяност или световъртеж
  • Смущения в говора и слуха

Мигрените биват категоризирани като такива „с аура“ и „без аура“, като аурата се отнася към неврологичните симптоми. Тези без аура често засягат страдащия преди да започне главоболието с тези неврологични смущения.

КАКВА Е ПРИЧИНАТА ЗА МИГРЕНА?
Не се знае със сигурност какво точно предизвиква мигрените, но има много фактори, които се свързват с тях. Смята се, че има общо между генетиката и мигрените, което предполага наследствена връзка. Има вероятност причините за заболяването да са строго индивидуални. Обичайните причинители на мигрена могат да бъдат:

  • Глад
  • Физическо претоварване
  • Стрес
  • Консумация на алкохол
  • Околната среда
  • Хормонални промени при жените
  • Липса на сън…

КАК ДА СПИМ, АКО ИМАМЕ ПРИОСТЪП НА МИГРЕНА?
Тъй като до момента не е открито лекарство за това заболяване, много хора прибягват към съня като начин да се справят с него. Има сведения, че два или три часа сън могат да сложат край на пристъпа. За повечето от нас единственото спасение е да сме легнали и в покой, тъй като движението може да влоши симптомите на мигрената. Затова инвестицията в качествен матрак TEMPUR може да направи всичко различно, особено с контурния  матрак, който се оформя по извивките на тялото ви. Повечето пристъпи на мигрена могат да траят между 4 и 72 часа, затова се погрижете да се чувствате удобно.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ СЪВЕТИ ЗА СЪН ПРИ МИГРЕНА

  • Поддържайте регулярен цикъл на съня, като си лягате и се събуждате по едно и също време.
  • Създайте си подходяща атмосфера като затъмните помещението, температурата трябва да е приятна и около вас да е тихо.
  • Избягвайте кофеина и алкохола, ако се опитвате да заспите, независимо дали имате мигрена или не.
  • Изключете телефона си – ако мигрената ви прави чувствителни към светлина и звуци, последното нещо, от което имате нужда е светещо, вибриращо устройство до леглото ви.

За мнозина от нас сънят може да бъде трудно постижим, дори когато се чувстваме добре, а при пристъп на мигрена е още по-важно да заспим. Добре е да се консултирате с лекар, ако често страдате от мигрени или безсъние.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Как да спим, ако страдаме от мигрена?

Как да спим, ако страдаме от мигрена | Happy Dreams

В световен мащаб мигрените са третото по ред най-често срещано заболяване. Известни са с това, че предизвикват безпокойство, възпрепятстват ни в извършването на обичайните ни дейности през де В световен мащаб мигрените са третото по ред най-често срещано заболяване. Известни са с това, че предизвикват безпокойство, възпрепятстват ни в извършването на обичайните ни дейности през де 2018-04-03T04:26:00-04:00 Как да спим, ако страдаме от мигрена?

В световен мащаб мигрените са третото по ред най-често срещано заболяване. Известни са с това, че предизвикват безпокойство, възпрепятстват ни в извършването на обичайните ни дейности през деня и ни държат будни до късно през нощта. Мигрените не само причиняват силна, пулсираща болка, но са свързани и с други симптоми, включително чувствителност към светлина, промени в зрението и гадене. Ако не спим добре нощем, мигренозното състояние може да се влоши и да ни изтощи, докато се борим с болката. TEMPUR дава отговори за това какво представлява мигрената, защо се появява и как можем да спим по-добре, докато се справим с този дискомфорт…

КАКВО Е МИГРЕНА?
Мигрената често е определяна като главоболие, което причинява сензорни смущения. Макар тези състояния да се появяват основно от едната страна на главата, симптомите могат да варират при различните хора. Ето и някои от най-често проявяващите се признаци на мигрена:

  • Силно / непоносимо главоболие
  • Чувствителност към светлина, звук и миризми
  • Промени в зрението
  • Гадене
  • Повръщане
  • Летаргия
  • Скованост, замаяност или световъртеж
  • Смущения в говора и слуха

Мигрените биват категоризирани като такива „с аура“ и „без аура“, като аурата се отнася към неврологичните симптоми. Тези без аура често засягат страдащия преди да започне главоболието с тези неврологични смущения.

КАКВА Е ПРИЧИНАТА ЗА МИГРЕНА?
Не се знае със сигурност какво точно предизвиква мигрените, но има много фактори, които се свързват с тях. Смята се, че има общо между генетиката и мигрените, което предполага наследствена връзка. Има вероятност причините за заболяването да са строго индивидуални. Обичайните причинители на мигрена могат да бъдат:

  • Глад
  • Физическо претоварване
  • Стрес
  • Консумация на алкохол
  • Околната среда
  • Хормонални промени при жените
  • Липса на сън…

КАК ДА СПИМ, АКО ИМАМЕ ПРИОСТЪП НА МИГРЕНА?
Тъй като до момента не е открито лекарство за това заболяване, много хора прибягват към съня като начин да се справят с него. Има сведения, че два или три часа сън могат да сложат край на пристъпа. За повечето от нас единственото спасение е да сме легнали и в покой, тъй като движението може да влоши симптомите на мигрената. Затова инвестицията в качествен матрак TEMPUR може да направи всичко различно, особено с контурния  матрак, който се оформя по извивките на тялото ви. Повечето пристъпи на мигрена могат да траят между 4 и 72 часа, затова се погрижете да се чувствате удобно.

ДОПЪЛНИТЕЛНИ СЪВЕТИ ЗА СЪН ПРИ МИГРЕНА

  • Поддържайте регулярен цикъл на съня, като си лягате и се събуждате по едно и също време.
  • Създайте си подходяща атмосфера като затъмните помещението, температурата трябва да е приятна и около вас да е тихо.
  • Избягвайте кофеина и алкохола, ако се опитвате да заспите, независимо дали имате мигрена или не.
  • Изключете телефона си – ако мигрената ви прави чувствителни към светлина и звуци, последното нещо, от което имате нужда е светещо, вибриращо устройство до леглото ви.

За мнозина от нас сънят може да бъде трудно постижим, дори когато се чувстваме добре, а при пристъп на мигрена е още по-важно да заспим. Добре е да се консултирате с лекар, ако често страдате от мигрени или безсъние.

Сравнение на продукти